en trött maria

Det har varit en låång dag. Jag har fortfarande en hosta som går mig på nerverna just nu och en kropp som knappt orkar röra på sig. Har börjat dricka hostmedicin idag, som knappt går att få i sig då den smakar skit! Den är extra stark också vilket bidrar till att jag blir trött och dåsig. Inte det bästa att ta när en dag i skolan väntar, men har inte mkt till val. Jag är den i familjen som alltid får hosta o när jag väl får den sitter den i hur länge som helst och det har lett till jättefå sovtimmar, så illa att mamma har fått komma upp o väcka mig för att trycka i mig en extra tablett för att få tyst på mig. Så därför har jag med andra ord inte visat mig i skolan så mkt. Men imorgon var det dags igen, med turligt nog en sovmorgon till 10 :) men jag lär vara hur trött som helst ändå! 

När jag vaknade kände jag ett stort behov av att snabbt lägga mig under filten i soffan igen för att slå på tvn, men istället för att låta dagen gå ännu långsammare än vad den redan gjort idag åkte jag med mammsen till min syster i åkersberga där vi skulle vara barnvakt till min dundersöta systerson. Väl där somnade han ganska fort och vad gjorde jag då tror ni? Jo, det blev till att lägga sig under filten i soffan ändå.. där fastnade jag framför melrose place, som jag förövrigt har börjat kolla på varje dag på senaste.. typiskt sånna program jag skulle kunna tycka illa om, märkligt :P och så top model såklart. Så kom jag hem till en middag som redan stog på bordet och efter det väntade en del övingskörning på 2 timmar. Puh! Nu ska här bara göras ingenting - s ä n g e n < 3  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0