Det Blev En Lång Natt

Igår kom jag hem till ett ganska så tomt hus. Kändes rätt ensamt efter att ha tillbringat så mycket tid tillsammans med niclas. Så jag bestämde mig ganska snabbt för att ta mig till tegel med ett gäng fina vänner, trots bristen på pengar. ( jag tackar ida så mycket för att hon så snällt bjöd mig på inträdet (: ) Då jag inte skulle dricka något tog jag bilen vilket är så jävla värt det när man ska hem sen. Vi åkte hem runt halv två men inte låg man i sängen förrän närmare halv fem för det inte. Nej, istället förvandlades jag ganska snabbt till en chaffis under nattens gång. Det var allt från trevliga människor till allt mindre trevliga äckelfyllon. Fy va irriterad jag var för en stund. Ska det vara så svårt att visa lite tacksamhet? Att man är full och "blir sån" är för mig ingen ursäkt när man försöker vara snäll och ställer upp med skjuts hit och dit. När det för det andra tog en evighet att hitta killen också. Nämner inga namn. Men nej, det var inte okej. Så efter en lång och hetsig natt kom jag hem med en tom mage. Men då jag åt pizza tidigare fanns det som tur var en hel del kvar som jag värmde och tog med mig till sängen. Slog på tvn och kröp ner under täcket. Efter att sagt godnatt genom telefon till hjärtat mitt, som inte gjorde annat än gäspade under hela samtalet, började en film om spice girls som jag låg och tittade på tills ögonen inte längre orkade hålla sig öppna^^

Imorse vaknade jag av att det ringde hela tiden.. blev sur, satte på ljudlös och somnade turligt nog om. Vaknade till liv nångång efter 3 igen. Låg och kollade på aik - ifk göteborg, och kände mig rätt nöjd efteråt :) okej, jag är inte direkt ett fotbollsfreak men så länge jag kan minnas har jag iallafall varit aik:are. Så det är något ingen kan ta ifrån mig. Annars har det varit en relativt lugn dag. Just nu är min moster emma här på besök tillsammans med sin nya pojkvän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0