13 December - Lucia

Det kändes tungt att gå upp imorse. Det var varmt under täcket. Varmt intill en annan själ. Men jag tog mig efter många livet-är-skit tankar upp ur sängen och promenerade med tunga steg ut genom dörren och vidare mot bilen. Skrapade dem förbaskade rutorna och tjugo minuter senare var jag på jobbet. Luciatåget räddade min dag. Vilka underbara sötnosar. Det var nästan så att man blev alldeles för berörd när man stod med så otroligt gulliga barn och lussade för föräldrarna. Väldigt speciellt var det också att för första gången gå ett luciatåg ute. Det var finfinfint. Luciakänsla fick jag på köpet vilket jag inte fått på flera herrans år. Så nu lyssnar jag på jullåtar bara för det i hopp om att få en gnutta julkänsla också :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0