En trött och tråkig själ

Jag skulle kunna göra vädligt mycket för att få tillbaka det liv jag levde för ett par år sen. Inte för att jag är olycklig på ngt vis, men för att allt var så betydligt mycket roligare då...

Var på en träff i solna cenrum igår, för ett jobb i butik och allt gick bra. Så troligtvis får jag jobbet om jag skulle vilja ha det vilket egentligen vore guldvärt. Men... Det är så typiskt att ett jobb ska dyka upp precis lagom till att jag ska börja plugga. Så det är med mycket blandade känslor jag kanske säger nej till jobbet och satsar på att plugga till barnskötare istället. För efter dessa 42 veckor som troligtvis kmr gå ganska fort också då det är lov inkluderat så blir jag ju trots allt det jag velat bli så länge nu :) Så visst överväger det lite. Mitt första möte med min handledare och andra pluggsugna människor är imorgon, kl 09.00. Jag förstår inte, kl nio på en lördag!? orka. Men jag får snällt ta mig upp i mörkret och frysa arslet av mig för att åka in till stan där jag ska sitta i 6 timmar. Snälla skjut mig, någon? Så ikväll blir det inte mycket gjort. Ska förbi och fira sandra och rarrisen en snabbis senare ikväll innan det är dags för mig att åka hem och för dem att ta sig till krogen. Men nu hade jag tänkt värma mig en pizza och bänka mig framför tvn en stund :)    


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0