Jobb

Idag är jag trött. Alarmet sattes igång redan 05.45 imorse och det högg då till i mitt sköra hjärta vill jag lova er. Det råkar ju vara så att jag inte alls är en van arbetande kvinna, iallafall inte den tiden på dygnet. Jag har haft ganska sköna tider innan vilket kanske har gjort mig en aning bortskämd. Men imorse skulle jag vara på förskolan redan kl 7. Det tog emot lite då jag hade en sötsak intill mig som skulle få ligga kvar ett par timmar till. Så jag pussade honom ett par gånger innan jag begav mig mot det som skulle bli min dag. Snoriga små skitungar. Uppfatta mig inte fel, dem små liven är himelskt söta men jag gillar inte riktigt när det går alla möjliga sorters sjukdomar som sprider sig som herpes. Just nu går det nämligen det på den förskolan jag ska jobba på denna vecka. Så, jag håller tummarna. Men bortsett från det gick dagen ändå rätt snabbt. Att vara ute i solen och leka gör en verkligen glad enda i själen :)

Annars har jag inte hunnit med så mycket mer idag. Kom hem för lite drygt en timma sen och har sen dess hunnit med att käka, typ. Tanken var nu att jag skulle dra fram lite plugg som bör göras men det har jag konstaterat att jag är för trött för. Det får bli imorgon :) Istället ska jag nog rensa ut lite kläder ur garderoben och sen ta mig en sväng förbi macken för att köpa lite glass innan jag slår mig ner framför tvn.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0