Svar till dig.

Postat av: Isabelle
En fråga bara, du skriver hela tiden om hur mycket du saknar ditt ex, men sedan skriver du om sovsällskap hit och dit. Fundersam på hur det går ihop? Menar absolut inget illa med min fråga.. Alla människor fungerar ju olika, men jag vet själv att när jag verkligen saknar någon så klarar jag inte av att ens tänka tanken på andra människor.. Är det ditt sätt att försöka komma över honom? Och hur klarar du av det när du är så kär i honom?

Vill återigen påpeka att jag absolut inte menar illa

2010-10-13 @ 18:38:20


Hej isabelle!

Jag förstår hur du tänker och jag förstår hur du menar. Att det måste låta ganska märkligt i mångas öron. Men saken är den att detta sovsällskap som jag nu nämner lite då och då är en vän till mig sen många år tillbaka. Alltså inte en ny till varje gång. Jag trivs i personens sällskap men ser ingen som helst baktanke i det hela. Inga konstigheter egentligen. Personen är med andra ord ingen som kan ersätta mitt ex. Ingen som kan få mig att sakna eller älska honom mindre. Personen i frågan kan däremot få mig att glömma för bara en kortare stund. Något som jag värdesätter. Något som jag även behöver ibland. Om det är mitt sätt att komma över mitt ex? Nej. Det funkar inte så för mig i det här läget. Jag tror nog bara att jag är en sån där person som behöver någon. Som behöver närhet och bekräftelse. Med det menar jag inte att det nödvändigtvis behöver handla om sex eller annan typ av intimitet på det sättet. Bekräftelsen att någon faktiskt tycker om en. Bara den känslan gör mig varm. Men det betyder inte att den här personen har förmågan att laga mitt hjärta. För det går inte. Jag älskar mitt ex något så otroligt mycket och det går inte en dag utan att jag saknar honom. Men vad gör man och hur ska man bete sig när den man älskar inte ger något tillbaka?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0