3. Mina föräldrar

Mina föräldrar ha varit skilda i många år nu. Jag tror jag var runt 8 år, men jag minns inte exakt. Jag minns tiden då dem var tillsammans, tiden därimellan och hur det slutade. Men åren gick och verkligheten kom ikapp. Vi var inte längre en familj. Men jag har aldrig tagit skada av det. Tvärtom. Ett liv med två så olika viljor och åsikter kunde gått hur som helst. Så med andra ord tror jag att det hände av en orsak.

Mamma -
Min lilla mamma Carina. För liten, ja det är hon. Det är från den damen jag fått min längd och storleken på fötterna. Något jag aldrig kommer tacka henne för, tyvärr. Men trots det så har hon ett hjärta lika stort som globen. Hon vill alltid väl. Ibland alldeles för väl. Men det hör till. Det är hos mamma jag är skriven. Det är här jag bor. Mamma finns alltidn där när jag behöver det som mest, hon vet när jag mår dåligt och hjälper mig med allt. Hon städer mitt rum, skjutsar mig fram och tillbaka (gjorde iallafall, innan jag var stor nog att ta eget körkort) och frågar alldeles för många frågor. Jag vet att jag inte är den lättaste att handskas med, vilket gör att jag är ännu mer tacksam över att hon orkar. Orkar ställa upp så som hon gör. Mamma är den jag alltid kan ringa. Den jag alltid kan prata med. Mamma är den trygga punkten i mitt liv. Jag älskar henne massvis. <3

Pappa - Tommy, men även kallad hulk hoogan. Han är en aning större än mamma. Längre och bredare. Men han är cool. Antingen är man rädd för honom eller också tycker man att han är en trevlig jävel. Det varierar det där. Hos pappa bor jag varannan helg. Pappa har jag aldrig kunnat prata med på samma sätt som med mamma. Vi har aldrig haft den relationen till varandra. Det skulle bara bli pinsamt.  Men han har alltid funnits där och det är jag väldigt tacksam över. Pappa har alltid hjälpt till att bidra med pengar och sett till att vi har allt. Om inte, så fixar han det. Han är den som genom alla år stått för mobiltelefoner och andra tekniska prylar. Dem där dyrare grejerna. Då kan ni väl tänka er att jag gillar honom lite extra mycket ;) Nej men skämt o sido. Han vill att vi ska ha det bra helt enkelt. Det är en fin pappa. En bra sådan. Honom älskar jag! <3

Sen har jag en såkallad "bonuspappa och bonusmamma" Och dem älskar jag också såklart :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0