5. Vad är kärlek?

Så vad är kärlek? Kärleken är något ganska luddigt, men man vet exakt när det inträffar. Det finns så många olika former av kärlek, man kan vara kär, man kan älska någon men man kan också älska en sak, ett djur eller ett minne. Och massa nyanser där emellan. Kärleken är någonting individuellt. Något som inte går att ta på. Den kan inte kontrolleras eller styras även om många har försökt (tro mig, jag vet) och den kan växa sig starkare än någonting annat (tro mig, det vet jag också.) För mig så handlar kärlek väldigt mycket om trygghet. Tryggheten i att man vet att denne alltid finns där. Tryggheten att våga vara sig själv. Tryggheten i att våga blotta sitt inre. Trygghet är själva kärnan av kärlek. Självklart kan man älska människor som inte ger all den här tryggheten men den allra finaste kärleken ger allt detta. Trygghet tror jag är en viktig grund i äkta kärlek. För mig är kärlek något väldigt intensivt och starkt. Jag tycker att många människor använder frasen ”jag älskar dig” alldeles för lättsamt, något som gjort att jag tycker att just dem orden tappat sin mening.  

Så vad är kärlek för mig? En väldigt stark och intensiv känsla som har med trygghet, glädje och lycka att göra. Det är kärlek för mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0