barnvakt, jobb och kvällsmys

För det var precis vad min dag bjöd på, om ni ville veta. Upp med tuppen och iväg till syster min i åkerberga. Där skulle jag passa mosters prinsessa under tiden mammsen i familjen skulle på arbetsintervju. Hon snoozade ganska bra den där tjejen, det var till och med så pass att jag själv lyckades få mig en halvtimmas blund. Skönt och välbehövligt. Sen hämtade vi upp en glad prins på dagis också. Han grät när jag skulle gå. Då var det nästan så att man ville stanna förevigt. Sötnos! Men jobbet kallade, så fort iväg. Min första dag helt själv, och fyfasiken, var nervös jag var på slutet av passet. Nojade mig över hur många fel jag säkert hade åstadkommit under kvällen. Men jag överlevde och allt gick bra. Det mesta iallafall. Lite snäll mot sig själv måste man vara, annars lär man sig inget. Sen blev jag bjuden hem till therese som hade fixat en massa mys till oss. Det kändes lite som en försenad alla hjärtans dag dejt. Den tjejen kan hon. Men nu ligger jag i sängen med två fötter som värker. Och luktar. Ha. Det har sitt pris att springa runt i en butik som en tok. Så jag skyller på det. Annars så hade jag tänkt sova snart. Det bjuds på jobb imorgon också men inte förrän 15.00, så jag får turen att sova ut. Kan inte bli mycket lyckligare. Så därför tänkte jag nu kolla dagens avsnitt av Sofias änglar på datorn innan jag sluter mina ögon. Som förövrigt lär hinna bli blöta både en och två gånger innan den djupaste sömn - om jag känner mig själv rätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0