När du får oväntat besök

Tröttare tjej får man just nu leta efter. Kvällen igår bjöds som sagt på hemmafest hos Lucas. Väl där kände man sig ganska stor även om man ses som en liten person på jorden. Nu snackar vi ålder. Vi träffade några gamla godingar men också väldigt många nya. Det var knappt att man kände igen hälften. Det pratades gamla minnen och skrattades tills luften togs ur oss. En del drack mycket, andra lite. När folket började avta var planerna för mig och min vapendragare therese ganska oklara. Men det slutade med att vi fick med oss fina kim och victor till lindholmen där det gjordes iordning nattkäk och delades på samma säng. Somnar halv sju och vaknar halv tio. Huh? Då är det något som inte stämmer. Torra munnar och huvudvärk. Varmt var det också för den delen. Vi rörde oss därför till macken i det fina vädret och köpte med oss ingredienser till pannkaka hem. Dog i soffan framför tvn ett tag och satte oss sen vid bordet för att inta det therese så fint hade gjort. Och gott vare minsann. Inte ofta jag uppskattat pannkakor så mycket som idag. Fortfarande trötta och väldigt slitna började vi promenera till tåget. En halvtimma för tidiga. Då sattes det igång. Berättelser om det gångna livet, otrohet och känslor. Sen var det dags att tacka för natten och vinka av varandra . Hämtade upp min bil som snällt stod och väntade på mig i vallentuna. Hem och dö lite till, men denna gång i sängen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0