Julledighet

Jaha, då börjar den här semestern sakta men säkert få sig ett slut och runt hörnet väntar istället den tråkiga verkligheten. Och ännu mer bittert känns det när varken jag eller Andreas fått vara speciellt friska. Julaftonskvällen slutade nämligen i halsont och feber. Men trots det valde jag att trycka i mig lite alvedon, locka håret och snöra på mig dem högklackade skorna för en lyckad utgång på den lokala krogen. Men mindre lyckad kände jag mig dagen efter när jag vaknade av att jag bokstavligen höll på att brinna upp. Febern var tillbaka och jag sov mig igenom en hel dag. Därefter har halsen kört sitt race, näsan runnit och hostan gått mig på nerverna. Tänk att det aldrig slår fel! Med dessa dagar i bagaget så var det nästan ett självklart val att tillsammans med två gossar ta bilen till Falköping och Andreas föräldrar för att fira nyår. Vi åt god mat, spelade sällskapsspel och smällde några raketer för att sen skåla in det nya året med lite bubbel. Mina nyårslöften är skrivna och förhoppningarna på ett 2014 fullt av kärlek, skratt, lycka och en och annan överraskning är större än någonsin.




















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0